30 січня 2017р на базі РМК відбулось методичне засідання вчителів-логопедів району з проблеми «Інклюзивна освіта. Нормативно правове забезпечення вчителів-логопедів.» В роботі методичного засідання прийняли участь завідувач РПМПК Стрільчук Н.В. та вчителі-логопеди Білюк О.Г (логопедичний пункт на базі Орининської ЗОШ І-ІІІст.), Вербова Н.В. (логопедичний пункт на базі Кадиєвецької ЗОШ І-III ст.),Мойєсеєнко Л.Є.(логопедичний пункт на базі Довжоцького НВК «ЗОШ І-ІІІст., колегіум»), Ткачук О.А.(логопедичний пункт на базі Колибаївської ЗОШ І-ІІІст.).
Стрільчук Н.В. підготувала доповідь з питання: «Інклюзивна освіта: сутність поняття, термінологія.»
Мойєсеєнко Л.Є.у своєму виступі звернула увага на нормативну базу вчителя логопеда в інклюзивному навчальному закладі.
Інклюзивне навчання – одна з нових, але вже визначених у всьому світі форм навчання, яка забезпечує право кожної дитини навчатися у загальноосвітньому закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов. В основу інклюзивного навчання покладена ідея, яка виключає будь-яку дискримінацію. Навчальний заклад, в якому запроваджене інклюзивне навчання, має бути забезпечений фахівцями і пристосованим для дітей з особливими потребами. Якщо ж дітей з мовленнєвими, фізичними, розумовими порушеннями перевести у загальноосвітню школу, яка не має відповідних умов, не має відповідно підготовлених фахівців – логопедів, дефектологів, психологів, то розвиток дитини не тільки не покращиться, але й значно погіршиться.
Таким чином, розвиток і перспективи дитини, яка має мовленнєві порушення, залежить від позитивної атмосфери у шкільному середовищі, від правильно підібраних корекційних форм навчання. Вчитель-логопед не тільки відкриває їй необмежені можливості спілкування, він є своєрідним провідником маленької людини у багатогранний світ людських стосунків. Подолання мовленнєвих порушень надає дитині впевненості у власних силах, сприяє розвитку її пізнавальних здібностей. Розсуваючи рамки спілкування, як у середовище однолітків, так і з дорослими, дитина стає емоційною, чуйною. Змінюються її погляди на світ, її ставлення до оточуючих. Вона стає більш відкритою до встановлення контактів з іншими людьми, більш прийнятною до нових знань, відчуває себе повноцінною людиною.
Ефективність роботи вчителя-логопеда залежить від його готовності діяти самостійно і відповідально, у тому числі у обставинах, що швидко змінюються, вчитель-логопед має володіти новими функціями, які вимагають соціально-економічні тенденції інклюзивної освіти.
Отже, методична робота вчителя-логопеда має враховувати всі новітні тенденції корекційної освіти, однією з яких є інтегроване та інклюзивне навчання. Перспективним напрямком дослідження проблеми може стати пошук змісту і форм підготовки логопеда до роботи в команді психолого-педагогічного супроводу інклюзивної освіти.
Copyright © 2015 - All Rights Reserved - Kam-Pod RMK